Samenwerking met Zalsman Kampen

Terug naar het overzicht Gepubliceerd op 15-04-2018

Nieuwe samenwerking: Printmediahub en Zalsman Kampen B.V.
Sinds kort werkt drukkerij Zalsman Kampen B.V. samen met Printmediahub. De drukkerij doet dat vooral als service voor (potentiële) klanten, vertelt directeur Gerwin de Vries. “Printmediahub is voor klanten een mooi platform om prijzen in de markt te vergelijken.”

Printmediahub is een geautomatiseerd platform waar vele kwaliteitsdrukkers bij zijn aangesloten. De deelnemer kan hierdoor sneller, makkelijker en voordeliger drukwerk inkopen. Na invoer van een offerte-aanvraag wordt automatisch het netwerk van producenten geraadpleegd en ontvangt de deelnemer een reeks relevante offertes. Een producent selecteren en de order plaatsen, kan vervolgens met één druk op de knop. De Vries hoopt dat meer collega’s zich aansluiten bij Printmediahub: “We zijn nu nog de enige partij die PMS-werk aanbiedt. Ik hoop oprecht dat er andere partijen bij komen, zodat de klant goed prijzen kan vergelijken.”

Sociaal en duurzaam
Zalsman Kampen B.V. is een samenwerking tussen Zalsman B.V. en IMpact (sociale werkvoorziening Kampen). De drukkerij biedt werkgelegenheid aan 26 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en 14 mensen vanuit de reguliere arbeidsmarkt. Naast sociaal, is het bedrijf ook duurzaam, aldus De Vries: “Wij produceren volledig CO2-neutraal drukwerk. We hebben onze carbon footprint laten berekenen en planten bossen aan op Sumatra om onze CO2-uitstoot 100% te compenseren. We leveren pakketjes in de regio af met een 100% elektrische auto en we gebruiken elektrische auto’s voor woon-werkverkeer.”
 
Nieuwe klanten zonder moeite
Om de werkgelegenheid te kunnen waarborgen, zoekt Zalsman Kampen B.V. nieuwe klanten. Printmediahub helpt hierbij, legt Gerard van Helsdingen, directeur van Printmediahub, uit. “Deelnemende producenten gaan automatisch mee in alle offerte-aanvragen. Deze hoge snelheid van offreren, leidt tot een hoog scoringspercentage. De producent krijgt nieuwe opdrachten, zonder dat het personele capaciteit kost.” De Vries heeft alle vertrouwen in het concept: “Ik verwacht een doorlopende stroom aan huisstijldrukwerk, waarbij de nadruk ligt op PMS.”